Photobucket
NUR ATIEQAH
Older Post | Newer Post




Proud Me


 photo IMG-20141209-WA00151_zps6f07e07c.jpg

Nur Atieqah Binti Mohd Hamil,Atieqah,Teyqah,Ieyqah,20,Segamat,Johor.



Half



 photo P_20141214_175310_BF_zpsa5386b73.jpg

Muhamad Izuddin Bin Ismail,22,Terengganu. Let heart tells everything.




Footstep





Heart Them



 photo IMG-20140501-WA0124_zpse96a8c61.jpg


The best Besties,Family,Sweethearts I ever had. Meet Adam,Ajim,Alyaa,Aris,Aliaa,Ainaa,Hadi,Nadhirah,Nisah,Zaki. Love them to the moon and beyond.










Looking for the best from the bad
Friday, November 20, 2015 | 4:28 AM | 0 comments

Assalamualaikum

Sometimes rindu nak menulis rindu nak membebel tapi takde masa takde idea. It's not easy to be an engineering student lebih lebih lagi ini bukan minat kau. Tapi kena selalu husnudzon. Allah bagi ada sebab. Aku tak excellent macam dulu. Rindu nak duduk dalam kalangan kawan2 yang berjaya. Bila masuk peringkat ni,aku rasa jauh sangat aku ditinggalkan. Jauh sangat aku buang diri aku yang lama. Kadang tu cukuplah aku dapat tengok ibu ayah senyum bangga untuk aku. Cukuplah mak tak banding banding kan aku. Cukup buat semua orang percaya dengan kebolehan aku.

Banyak benda yang bukak mata aku lately. Satu yang aku perasan,aku cuma an option. Dengan sesiapa pun lah. Aku ni just one of their options je. Aku tak lah sedih tak lah happy kan. Tapi glad lah nampak semua tu. Aku tak berapa nak penting. Cemtulahhh. Banyak jugak yang jadi sekeliling aku kadang tu bagi peringatan. Bagi pengajaran supaya tak buat benda yang sama. Betul org kata lain sudut pandangan lain yang kita nampak. Aku cuba cari hikmah.

Aku pegang apa yang jadi dekat dengan kita takkan saje saje nak jadi. Mesti ada sebabnya. Aku cuba cari apa hikmahnya. Aku dapat tengoklah betapa ruginya keras hati ego tinggi. Benda yang tak elok mcm tu bukan saje buat org makan hati tapi diri sndr pun rugi. Aku ngaku lah aku ego aku keras hati,aku try untuk buang benda tu. Untuk aku jadi balik teyqah yang dulu. Tak menguntungkan sesiapa pun. Tapi aku manusia,kadang dengan benda mcm tu baru org nampak aku. Baru tahu aku ada perasaan. Aku tahu jugak org akan give up dengan aku. Dengan perangai aku yang serba serbi tak kena ni siapa je mampu. Kalau cik abang mampu bertahan thank you so much.

Aku nampak mcm mana mempergunakan orang dan dipergunakan dengan org yang kita sayang. Aku harap benda tu jauh dari aku. Aku taknak ambek kesempatan kat org. Payah kalau hidup mcm tu. Allah. Semua ni sungguh bagi pengajaran untuk aku. Aku patut lebih beringat lepas ni.

Dear Izuddin, Ika mintak maaf banyak banyak kat abang sebab Ika tak mampu jadi yang sempurna buat abang. Ika tak mcm apa yang abang nak. Ika banyak susahkan abang. Ika banyak buat abang sakit hati. Ika mintak maaf banyak banyak. Ika cuba bukan tak cuba nak jadi yang terbaik untuk abang. Ika tak pernah terfikir nak sia siakan kita. Ika sayang abang. If you are reading this sayang, kita buang yang keruh ambil yang jernih ya. What past is past. Jangan bukak lagi cerita yang lama. Kita bina balik apa yang kita ada ya. Cause I have a lot of plans for us in the future. Muah ciked.

Wallahualam